ANCOM propune un nou cadru de autorizare generala a serviciilor postale

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii a emis in data de 24 Ianuarie 2017 | 4:17 pm un comunicat de presa, legat de propunerea ANCOM a unui nou cadru de autorizare generala a serviciilor postale.

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare in Comunicaţii (ANCOM) a publicat astăzi spre consultare publică un proiect de decizie privind regimul de autorizare generală a furnizorilor de servicii poştale. Orice companie care intenţionează să furnizeze servicii poștale trebuie să parcurgă in prealabil procedura de autorizare generală.

Proiectul de decizie urmărește transpunerea cat mai fidelă a ultimelor modificări și completări ale actualului cadru legal general și totodată, ca urmare a evoluțiilor intervenite pe piața serviciilor poştale, o adaptare a legislaţiei secundare in materie la noile tendinţe inovative din domeniu. De asemenea, in elaborarea proiectului s-a avut in vedere şi clarificarea anumitor aspecte, necesitatea acestor clarificări reieșind din practica aplicării legislaţiei secundare de către Autoritate.

ANCOM urmărește totodată și creșterea gradului de transparenţă de pe piața serviciilor poștale, ingloband in acest act normativ obligaţiile furnizorilor de servicii poştale in ceea ce privește punerea la dispoziția utilizatorilor a informaţiilor relevante.

Modificări propuse prin proiectul de decizie

In conformitate cu noile prevederi legale, sfera serviciului universal a fost restrnsă prin excluderea anumitor servicii care au ca obiect trimiterile poştale n număr mare.

De asemenea, termenul de eliberare şi transmitere de către ANCOM a certificatului-tip de atestare a dreptului de a furniza servicii poştale a fost stabilit la 15 zile lucrătoare, iar, in mod corelativ, aceeași perioadă maximă este valabilă și pentru emiterea documentului prin care Autoritatea solicită aplicantului ndeplinirea cerinţelor legale in cazul in care, de exemplu, o notificare nu respectă aceste condiţii.

Au fost prevăzute reguli noi și pentru serviciul de trimitere recomandată care să asigure condiţii echitabile şi transparente in raportul dintre furnizor şi utilizator. Furnizorul beneficiază de libertatea de a identifica, in cadrul condiţiilor generale privind furnizarea serviciilor poştale, momentul pană la care expeditorul poate solicita dovada privind depunerea, respectiv livrarea trimiterii poştale care face obiectul serviciului de trimitere recomandată, precum şi a celui in care va comunica acestuia dovada solicitată. Ţinnd seama de definiţia serviciului de trimitere cu valoare declarată, prevederi similare sunt valabile şii n cazul acestui serviciu.

Modificări au fost propuse și cu privire la serviciul Express, astfel inact să se asigure premisele furnizării serviciului conform caracteristicilor sale, precum şi o informare clară şi corectă a utilizatorilor.

Obligațiile furnizorilor

Ca urmare a modificărilor şi completărilor propuse prin proiectul deciziei supus consultării publice, pana la data de 31 iulie 2017, toţi furnizorii de servicii poştale au obligaţia de a transmite către ANCOM condiţiile generale privind furnizarea serviciilor poştale actualizate in conformitate cu dispoziţiile legale din prezentul proiect de act normativ, nendeplinirea acestei obligaţii, in termenii şi condiţiile prevăzute in acesta, determinnd ncetarea calităţii de furnizor de servicii poştale.

 

Sursa: ANCOM

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *