Cui te adresezi dacă intarzie o comandă online?

Conform unui comunicat de presa emis de Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii privind intarzierea comenzilor online, se specifica urmatoarele sfaturi in materie de cumparaturi online:

  • achiziționarea online a unor bunuri reprezintă un contract ncheiat prin mijloace de comunicație la distanță ntre comercianți și persoana care comandă. De regulă, prin acest contract, comercianții se angajează față de clienții lor să furnizeze produsele comandate intr-un anumit termen.
  • expedierea bunurilor achiziționate online se face in baza unor contracte de prestări de servicii poștale dintre comercianți (expeditori) și furnizorii de servicii poștale (firme de curierat, de exemplu). In acest caz, utilizatorii reprezintă o terță parte, respectiv destinatarii coletelor poștale, fără a avea o relație contractuală cu prestatorii de servicii poștale, ci doar cu acei comercianți online de la care au achiziționat produsele.
  • dacă livrarea coletelor nu se incadrează in termenul precizat de site-ul de pe care au comandat produsele, utilizatorii se pot adresa comercianților online, care pot verifica stadiul expedierilor și ii pot solicita curierului livrarea coletelor.
  • in măsura in care site-ul comerciantului permite acest lucru, utilizatorii sunt sfătuiți să opteze pentru un serviciu poștal care le permite verificarea conținutului coletului la livrare, iar dacă observă eventuale deteriorări, să le semnaleze atat curierului (printr-un document incheiat la recepționarea coletului), cat și comerciantului sau să refuze primirea coletului. Chiar in lipsa unui astfel de serviciu, este bine ca utilizatorii să procedeze in același mod dacă observă că ambalajul coletului este deteriorat.

Ce, cum şi unde reclami

In cazul in care comerciantul nu a soluționat amiabil reclamația ta referitoare la intrzierea comenzii, te poți adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor care poate verifica in ce măsură comerciantul a respectat legislația referitoare la executarea contractelor și aplica sancțiuni corespunzătoare.

In situația in care conținutul coletului este deteriorat și comerciantul refuză soluționarea amiabilă a sesizării tale, te poți adresa instanței de judecată competente. Chiar in situația in care deteriorarea coletului a survenit pe parcursul livrării coletului, doar instanța de judecată poate aprecia in ce măsură poate fi angajată răspunderea furnizorului de servicii poștale și il poate obliga pe acesta la plata despăgubirilor aferente prejudiciului suferit in urma deteriorării.

Sursa: ANCOM

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *