Cum iti dai seama ca un numar de telefon este portat

Autoritatea Nationala pentru Reglementare in Comunicatii a emis printr-un comunicat de presa, o serie de informatii ce pot ajuta utilizatorii de telefonie mobila, pentru a determina daca un numar este portat sau nu.

De fiecare dată cand utilizatorii apelează un număr de telefon care și-a schimbat rețeaua prin portare și tariful apelului ar putea fi, din această cauză, mai mare dect cel la care se așteaptă, aceștia aud un semnal sonor distinctiv, chiar inainte de realizarea apelului. Semnalul sonor ii permite apelantului să intrerupă apelul, să se informeze in ce reţea este portat numărul şi dacă tariful către acel număr este diferit faţă de cel pe care il ştia. Pentru a afla in ce reţea este portat un număr, utilizatorii pot accesa www.portabilitate.ro, site pus la dispoziție de ANCOM. Aici puteți afla cum sună semnalul de portare.
Odată cu apariţia portabilităţii, identificarea reţelei in care funcţionează un număr nu mai este posibilă după formatul acestuia, astfel că Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare in Comunicaţii(ANCOM) a impus această măsură operatorilor de telefonie fixă și mobilă, pentru a evita situaţiile in care utilizatorii ar putea plăti un tarif mai mare dect cel așteptat atunci cand apelează un număr de telefon care a fost portat.

Despre portabilitate

Serviciul de portabilitate a fost introdus de ANCOM in anul 2008, pentru a le permite utilizatorilor de telefonie fixă sau mobilă să iși păstreze numărul de telefon la schimbarea operatorului. Pana in prezent au fost portate in Romnia peste 3,3 milioane de numere. Portarea numărului de telefon se face numai la cererea utilizatorilor, care pot alege să porteze orice număr de telefon, dar numai intr-o rețea de același tip (numărul mobil spre o altă rețea de telefonie mobilă, numărul fix către o altă rețea de telefonie fixă) și in interiorul aceluiași județ in cazul numerelor geografice in cazul telefoniei mobile, este permisă și portarea de pe abonament pe cartelă preplătită și invers.

Atenţie! Portarea numărului de telefon către un alt operator nu anulează obligaţiile asumate de utilizatori la semnarea contractului cu operatorul inițial. De exemplu, dacă se solicită portarea inainte de expirarea contractului, este posibil ca utilizatorul să fie nevoit să achite penalități de reziliere anticipată.

Unde te informezi
ANCOM pune la dispoziţie site-ul www.portabilitate.ro, unde poți afla dacă un număr de telefon a fost portat și rețeaua in care funcționează in prezent. Site-ul iți oferă detalii cu privire la paşii pe care trebuie să ii urmezi pentru a porta un număr de telefon, răspunsuri la intrebări care apar frecvent in situaţia portării numerelor, dar şi sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare.

Pentru a face cea mai potrivită și informată alegere atunci cand iți schimbi furnizorul de servicii, poți accesa www.veritel.ro, comparatorul de oferte de telefonie și internet administrat de Autoritate.
Sursa: ANCOM

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *