Localizarea apelurilor la 112 se va realiza cu o mai buna acuratete

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii a emis un comunicat de presa in data de 24 Ianuarie , privind localizarea apelurilor la 112.

Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a dezbatut si adoptat in cadrul Consiliului Consultativ, din data de 16 noiembrie 2016, o decizie care va creste calitatea informatiilor de localizare transmise catre Sistemul national unic pentru apeluri de urgenta (SNUAU). Astfel, administratorul SNUAU va putea stabili cu o mai buna acuratete pozitia celor care solicita ajutor la numarul de urgenta 112, ceea ce ar putea contribui la scaderea semnificativa a timpilor de interventie.

Localizarea apelurilor efectuate din retelele de telefonie mobila

In conditiile deciziei ANCOM, furnizorii de retele publice mobile de telefonie vor avea obligatia de a lua toate masurile necesare pentru a permite transmiterea de catre echipamentul terminal catre administratorul SNUAU in maxim 20 de secunde de la momentul initierii apelului, a informatiei de localizare, respectiv latitudinea si longitudinea pozitiei geografice in care se afla echipamentul terminal al apelantului, cel putin pentru apelurile de urgenta 112 initiate de pe terminale mobile care au capabilitatile necesare. Astfel, spre exemplu, pentru terminalele cu sistem de operare Android existente pe piata, incepand cu Android 2.3 (Gingerbread) este posibila activarea unor functionalitati care sa permita acest lucru.

„In plus fata de imbunatatirea informatiilor de localizare primara, aferente retelei celulare si a introducerii datelor longitudine, latitudine, generate de telefonul mobil inteligent, odata cu adoptarea acestei decizii, furnizorii vor putea transmite catre operatorul 112 si apelurile initiate pe o conexiune de date prin intermediul altor retele de acces la internet, atunci cand apelantul se afla intr-o zona in care nu exista semnal de la nicio retea mobila, de exemplu un subsol/demisol fara acoperire GSM/3G/4G, dar cu acces la internet WiFi. In aceste cazuri, se va transmite catre operatorul 112 cea mai recenta informatie de localizare primara cunoscuta a terminalului, impreuna cu marcajul temporal corespunzator” a explicat Eduard Lovin, Director Executiv Reglementare in cadrul ANCOM.

In egala masura, pentru a imbunatati capacitatea SNUAU de a determina informatia de localizare in cazul apelurilor de urgenta in curs de solutionare, furnizorii de retele publice mobile de telefonie vor pune la dispozitia acestuia orice alte informatii pe care le detin sau pe care le pot obtine prin utilizarea sistemelor si echipamentelor din retea pentru determinarea cat mai exacta a localizarii apelantului, in conditiile stabilite prin decizie.

In cadrul Comitetului National de Coordonare al activitatii SNUAU, ANCOM va colabora cu administratorul SNUAU, Serviciul de Telecomunicatii Speciale, in vederea stabilirii unui set de parametri cu privire la realizarea unor statistici referitoare la calitatea informatiilor de localizare a echipamentelor terminale obtinute de catre administratorul SNUAU, precum si stabilirea unei proceduri de analiza a acestor informatii.

Conditiile tehnice de localizare a apelurilor

Date fiind evolutiile tehnologice recente la nivelul retelelor si terminalelor de telefonie mobila, decizia ANCOM completeaza metoda de localizare “cell-ID” cu metode de localizare mai precise care sa permita dispeceratelor de urgenta pozitionari cat mai apropiate de realitate ale celor care solicita ajutorul prin apel de urgenta la 112. Astfel de solutii de localizare avansate includ, de exemplu, functionalitatea Advanced Mobile Location (AML), disponibila deja pe unele terminale, care permite localizarea apelantului cu acuratete sporita, pe baza informatiilor generate de sistemele globale de navigatie prin satelit (GNSS), de punctele de acces de tip WiFi si/sau de metoda “cell-ID”.

Sursa: ANCOM

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *